Mark Levinson Stereo Pojačala i CD Playeri

Problem je evidentan svakome tko ozbiljno sluša glazbu reproduciranu putem audio sustava. Vrlo rijetko, ako uopće ikada, snimke zazvuče kao izvorne izvedbe. Nekima to ne igra ulogu, dok je za druge to od iznimne važnosti. I upravo tu počinje priča o američkoj tvrtki Mark Levinson.

Tvrtku je pod punim nazivom Mark Levinson Audio Systems 1972. godine utemeljio vrsni glazbenik i elektrotehničar Mark Levinson čije je ime kasnije zaživjelo kroz čitav niz vrhunskih audio komponenti. Kao veliki obožavatelj jazz glazbe, u mladosti je često muzicirao kontrabas i trubu s velikanima kao što su John Coltrane, Sonny Rollins, Chick Corea, Paul Bley i ostali. Tijekom tih godina Levinson polako objedinjuje svoje glazbene i tehničke talente. Tako nastaje mikser zvuka koji se koristio na pozornici tijekom legendarnog Woodstock glazbenog festivala. Ta iskustva, u kombinaciji s brojnim aktivnostima na snimanjima po studijima, dovela su do eksperimentiranja s elektrotehničkim dizajnima uređaja i reprodukcijom zvuka. I tako nastaju njegove prve ručno rađene HiFi komponente koje ubrzo postaju referentni standard u audio industriji. Ti su uređaji konstruirani s isključivim i beskompromisnim ciljem da prevladaju sve moguće limite u reprodukciji glazbe, bez popratnih ograničenja bilo koje vrste (cjenovnih, marketinških, itd.). Zapravo je tu riječ o konceptu koji objedinjuje najvišu kvalitetu inženjeringa, dijelova i materijala u službi glazbene reprodukcije. Čitav niz audio proizvoda izrađenih na bazi te filozofije, uključujući i LNP-2 pretpojačalo iz 1973. godine, i danas se smatraju temeljnima u high-end segmentu audio uređaja.

1984. godine tvrtku kupuje Madrigal Audio Laboratories, tvrtka poznata po iznimno snažnom inženjerskom timu. Oni vrlo predano nastavljaju produkciju Mark Levinson proizvoda prema spomenutim postulatima njezina osnivača, te ju dalje unapređuju. Enormnom strašću, entuzijazmom, posvećenošću i inteligencijom, jedan od najimpresivnijih i najcjenjenijih timova inženjera ikada okupljenih na jednom mjestu u audio industriji, iznjedrio je niz modela koji su bili u stanju doseći izvorni cilj – rekreirati izvorni glazbeni doživljaj. Kao što su to npr. No20 mono-blokovi, No26 pretpojačalo, No30 DAC, itd. Oni nadilaze standardnu izvrsnost parametara koji definiraju visoko-vjernu reprodukciju glazbe, te prenose i nenadomjestivu emocionalanu komponentu koju svaki umjetnik donosi svojim nastupom u živo. Pored vrhunskih tehničkih performansi, Mark Levinson audio uređaji kreiraju upravo te emocije kao sastavni dio glazbe, a bez kojih je ona nepovratno osakaćena.

Moćna Harman International Industries korporacija 1995. godine kupuje Mark Levinson od Madrigal Audio Laboratories, te mu odmah dodjeljuje posebno mjesto u svojem impresivnom portfoliju. Od 2003. godine Mark Levinson, zajedno s 3 isto tako prestižna high-end imena iz Harman portfelja – JBL Synthesis, Revel, Lexicon – dolazi pod kapu Harman Luxury Audio grupe. Na taj način, koristeći praktično neograničene zajedničke resurse, dizajniraju audio uređaje najnaprednijih mogućih performansi kada su u pitanju state-of-the-art stereo i višekanalne audio komponente. Neke od njih, posebno one aktualne i novijeg datuma su No53 mono-blokovi i No52 pretpojačalo – njihova referentna amplifikacija. Zbog svoje iznimne kvalitete, Mark Levinson audio sustavi ugrađuju se i u luksuzne automobile marke Lexus.

Mark Levinson i danas nastavlja na izvornim temeljima iz 1972. godine. Ne izbacuju nove modele kao na traci, već tek kada se nove tehnologije i unapređenja, od početnih ideja i kasnijih nacrta, usavrše i potvrde u praksi kroz rigorozna testiranja i procedure. Ljudi koji stoje iza tih uređaja maksimalno su usredotočeni na dovođenje performansi do najviše moguće razine. Zato ne čudi što uvijek ugodno iznenade s poboljšanjima svakog novog modela, čak i kada se to čini nemogućim. Upravo zbog toga Mark Levinson je od svog postanka pa sve do danas jedinstveni sinonim za izvrsnost audio performansi i high-end audio dizajna, a karakteriziraju ga točnost i pouzdanost, dok kod slušatelje pobuđuje potpuni emocionalni doživljaj glazbe.